Hålla din hand

Imorse åkte jag till pappa, jag behövde hålla hans hand. Vara honom nära och det ska jag  vara varje dag tills stigen tar slut. Hela min förmiddag spenderade jag vid sidan om honom, höll hans hand och pratade. Vi pratade om allt, gott som ont och jag kände mig trygg. Att försöka hålla våra tårar tillbaka var inte lönt, dem föll ohejdat. Att se sin pappa så sjuk är svårt att sätta en känsla på, det  är så många känslor i omlopp. Mest är jag ledsen och arg. En avundsjuka på alla dem som har en frisk välmående pappa finns också bakom mitt skal.

Jag är stum, finner inga ord. Hjärnan jobbar för fullt och försöker förstå vad som händer och tänka ut ett sätt att kunna överleva på. Hur ska jag någonsin kunna acceptera att min pappa tas ifrån mig i så ung ålder och att vi ska tvingas leva vidare i omkring femtio år utan honom. Det är inte okej, det är så fel. Jag vill bara skrika rakt ut, kasta saker omkring mig och gå bananas för att få utlopp för mina känslor. Mitt hjärta är krossat och själen lider.

(null)

#fuckcancer


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rebeckamariamollheden

Denna blogg handlar om min vardag, allt ifrån studier, jobb och inredning till husägare, känslor och rollen som mamma. Välkommen!

RSS 2.0