Första tanden

Nu är det där, det första lilla riskornet. Idag gjorde vi upptäckten att lillskruttans första tand spruckit igenom. Vänster framtand i nedre käken. Ett vasst litet riskorn tittar fram och plötsligt blev hon så stor. Stanna tiden här och nu! Tycker jag skymtar det högra lilla kornet också så bäst att vara på sin vakt. Det är inte konstigt att hon varit lite extra gnällig i några dagar. Att hon tuggat allt mer på allt möjligt och dessutom ätit och sovit lite sämre igen. Dessa små tänder kan ju ställa till det rätt bra. Så ikväll fick det bli alvedon i tandköttet innan välling och sängdags. Laddat den vid sidan om på sängbordet om det skulle behövas inatt.

Ja nu händer det saker hela tiden och liten börjar bli stor. Snart är hon inte någon pyttebebis längre, redan nu är hon ett barn fast jag väljer att inte se det. För mig kommer hon vara bebis länge till, min lilla mini.

(null)

(null)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rebeckamariamollheden

Denna blogg handlar om min vardag, allt ifrån studier, jobb och inredning till husägare, känslor och rollen som mamma. Välkommen!

RSS 2.0