Åtta månader

Så har lillskruttan passerat åtta månader, som tiden går och vad hon växer. Ca 68 cm lång och en vikt om 6660 gram. En näpen liten tös men så stor i sinnet ändå. Nu börjar det släppa mer och mer och hon har hittat ett sätt att ta sig fram på istället för att krypa. Hon liksom hasar sig fram på rumpan med ena benet lite "i knäet". Hon ska bara knäcka koden så kastar hon bak det benet också och kryper fram istället. Reser sig lite lätt då och då gör hon också och försöker hasa sig över saker och ting. Ja nu börjar jakten på lillasyster minsann och de lugna stunderna är över..

Senare veckan har hon blivit tykänslig och vill gärna vara i famnen, något vi aldrig riktigt genomgick med storasyster. Så det är nytt för oss. Glädjande är att hon tyr sig både till mig och pappan, en del barn tyr sig oftast till en förälder men lillskruttan tyr sig till oss båda. Det känns skönt, ändå hoppas vi det är en kort övergående period. På något vis tror jag det har mycket med att göra vad vi går igenom. Våra känslor, oro och sorg smittar av sig och dem känner ju av det, precis som när vi känner glädje. Det får ta sin tid men vi hoppas tykänsligheten snart ska gå över för vår lillskrutta.

Hon är en fin liten tjej, precis som sin syster. Jag är så oerhört stolt över att få vara deras mamma, mina små skruttor. Jag ska göra allt för att skydda dem från allt ont i världen. 💕

(null)

(null)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rebeckamariamollheden

Denna blogg handlar om min vardag, allt ifrån studier, jobb och inredning till husägare, känslor och rollen som mamma. Välkommen!

RSS 2.0