Magsjuka

Fy bubblan vilken vecka vi haft. Började redan förr helgen. Jag vaknade på fredagen och kände mig illamående. Tänkte att det är säkert mina nya mediciner jag fått mot min psoriasisatrit. Fick i mig frukosten och efter någon timme hade det släppt. Skönt!!
Men på natten vaknade jag illamående igen och upp och kräktes fyra ggr under fem timmar. Låg helt utslagen hela dagen och sov, sambon fick ta barnen. Vi trodde igen det var mina mediciner och dess biverkningar. Söndagen mådde jag som vanligt och vi kändes helt säkra på vår teori.

 Jag vaknade upp i måndags igen och mådde illa och sambon fick stanna hemma från jobbet för att ta flickorna. En kräk och sedan backway om ni är med mig. Tur mannen stannade hemma för på kvällen var det hans tur och då förstod vi att det inte längre handlade om biverkningar från mina mediciner. Barnen hade klarat sig fint fram till sen tisdag kväll då trillade stora tösen dit.

Sedan igår har vi alla börjat bli bättre och tänkte nu vänder det, nu är vi snart helt fit for fight igen. Men då trillade mini dit i förmiddags. Ja nu har vi alla haft skiten och nu kan det väl ändå bara bli bättre, eller?! Jag hoppas för allt i världen det. Nu vill vi bli helt fria från sjuka. Få sol, värme och vår. Nu är vi trötta på vinter och sjukdomar. Kom igen vår och sommar, kom och ta oss med storm ☀️

(null)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rebeckamariamollheden

Denna blogg handlar om min vardag, allt ifrån studier, jobb och inredning till husägare, känslor och rollen som mamma. Välkommen!

RSS 2.0