På andra sidan

Idag har jag fått möjligheten att stå på andra sidan, på andra sidan disken som kund istället för bakom disken som personal. Jag fick chansen att bli irriterad och bestämd och klaga på servicen jag blev erbjuden. Vår datorn (iofs inköpt 2011) valde härom veckan att inte starta som vanligt, den liksom stannade i bildskärmsläge. Vi körde recoveryprogrammet och fastnade då i nytt läge, med en låst användare som vart på datorn när den stod i butiken (vi köpte visningsexet). Vad som hör till saken är att vi fick datorn med oss hem helt frabriksåterställd och gjorde dem där säkerhetskopiorna när vi kom hem med vår nya dator. Dessa körde vi nu för att få ordning på vår dator men som sagt, den vart låst. Åkte därför till butiken idag där vi köpt den för att be om hjälp. Dem kunde inte låsa upp den och menade på att dem måste skicka iväg den för att fixa den och det skulle VI få betala!! Kan man bli vansinnig när dem inte verkar ha fixat den helt iaf när vi köpte den från allra första början. Jag blev irriterad att sa åt dem att vi inte kommer betala något och att jag kunde ta den med mig hem och be någon annan kolla på det. Då som först provade dem köra återställning och hamnade i samma läge, vilket dem inte förstod. Så till slut tog dem beslutet att skicka iväg vår dator för total återställning och antagligen kommer vi få Windows 7 eller 8 installerat. Dessutom tar butiken kostnaden för reparation. Tusen tack, det hjälper att bli lite vass ibland! ;)





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rebeckamariamollheden

Denna blogg handlar om min vardag, allt ifrån studier, jobb och inredning till husägare, känslor och rollen som mamma. Välkommen!

RSS 2.0